اهمیت تست hpv بر روی نمونه پاپ اسمیر

اهمیت تست hpv بر روی نمونه پاپ اسمیر

تست hpv بر روی نمونه پاپ اسمیر

 یکی از مهمترین خدمات آزمایشگاهی است که پاتوبیولوژی مهر انجام می دهد. تست پاپ اسمیر برای تشخیص سرطان دهانه رحم، ضروری است. این تست وجود انواع سلول های سرطانی و پیش سرطانی را در دهانه رحم مشخص خواهد کرد. تشخیص زودهنگام سلول هایی که غیر طبیعی هستند برای جلوگیری از پیشرفت سرطان دهانه رحم ضروری است. آزمایش های متفاوتی را روی نمونه پاپ اسمیر انجام می دهند تا بیماری های متفاوت رحم را بررسی کنند.

 

چگونه تست hpv بر روی نمونه پاپ اسمیر عفونت را تشخیص می دهد ؟

آزمایش hpv به عنوان یکی از مهم‌ ترین تست هایی است که برای بررسی نمونه پاپ اسمیر انجام  می شود. ویروس اچ پی وی یکی از عفونت های مقاربتی شایع می باشد که می تواند منجر به سرطان دهانه رحم گردد. آزمایش پاپ اسمیر برای غربالگری سرطان دهانه رحم مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بانوانی که بالای سی سال دارند باید به صورت دوره‌ ای تست پاپ اسمیر را از همراه با آزمایش hpv انجام دهند. hpv عفونت ناشی از رابطه جنسی را نشان می دهد که موجب سرطان دهانه رحم می گردد. بیشتر پزشکان توصیه می نمایند تا آزمایش پاپ اسمیر را از سن ۲۱ سالگی آغاز کنید.

 

 


آزمایش پاپ اسمیر

 

 

نکاتی در مورد تست hpv بر روی نمونه پاپ اسمیر

برای انجام تست hpv بر روی نمونه پاپ اسمیر باید نکات زیادی را رعایت نمایید. برخی از مهمترین نکاتی که مربوط به تست hpv می باشند و روی پاپ اسمیر اهمیت زیادی دارند عبارت هستند از :

1. انجام ندادن تست در دوران قاعدگی

 یکی از مهمترین نکاتی که جهت انجام تست hpv اهمیت دارد این است که اگر در دوران قاعدگی می باشید باید این مسئله را به پزشک خود اطلاع دهید. در واقع اگر شما در دوران قاعدگی باشید پزشک از شما می خواهد تا آزمایش را به صورت مجدد انجام دهید. در واقع نتیجه تست در صورت قاعدگی با دقت کمتری ارائه می‌ شود.

2. رعایت بهداشت و رابطه جنسی

 یک روز قبل از انجام دادن تست باید از رابطه جنسی، دوش و همچنین استفاده از محصولات و داروهای مربوط به واژن خودداری نمایید. در واقع اگر می خواهید تست hpv نتیجه دقیقی داشته باشد باید هر موردی که موجب تداخل در نتیجه تست می شود را انجام ندهید. از اسپری و پودر هایی که در مجاورت واژن هستند به هیچ عنوان نباید استفاده کنید. هر یک از وسیله های متنوع مانند دارو، تامپون و ... را نباید وارد واژن خود نمایید.

3. شستشوی اصولی واژن

 شستشوی واژن یکی از مهم ترین مواردی است که زمان انجام تست hpv بر روی نمونه پاپ اسمیر اهمیت دارد. قبل از انجام دادن پاپ اسمیر نباید واژن خود را با سرکه، آب و مایعات دیگر بشویید. انجام پاپ اسمیر در ۲۴ هفته اول بارداری بدون خطر می باشد. همچنین شما باید تا ۱۲ هفته بعد از زایمان صبر کنید تا نتیجه دقیق را دریافت نمایید.  در طول دوران قاعدگی به هیچ عنوان نباید آزمایش پاپ اسمیر انجام شود. خونریزی شدید امکان دارد روی دقت تست تاثیر زیادی بگذارد.

 

 


پاپ اسمیر 

تست پاپ اسمیر به دو روش انجام میشود

 
روش اول روش سنتی است که نمونه برداری با اسپاچولا  روی لام کشیده فیکس شده و برای آزمایشگاه ارسال میشود. 
روش دوم روش liquid روش دیگر مایع که نمونه با برس مخصوص و داخل ویال مایعی که از قبل برای محافظت سلولها طراحی شده گرفته میشود و بعد از انجام مراحل اماده سازی لام تهیه میشود برای انجام پاپ اسمیر و همچنین ازین نمونه میتوان برای بررسی HPVاستفاده کرد

نظرات

هیچ موردی یافت نشد

نظر خود را بنویسید

شما می توانید دیدگاه خود را در این بخش با ما در میان بگذارید.

footer footer

آزمایشگاه پاتوبیولوژی مهر

این آزمایشگاه در سال ۱۳۷۰ بعنوان اولین آزمایشگاه تشخیص طبی در مسجد سلیمان توسط خانم دکتر حشمت عصاره افتتاح شد و در سال ۱۳۸۶ دکتر نسرین صمدی دارای بورد تخصصی پاتولوژی از دانشگاه تهران مدیریت آنرا به عهده گرفتند . مسئول فنی آن ا کنون سرکار خانم دکتر وداد میباشند. این آزمایشگاه دارای پرسنل دقیق و کارکشته میباشد. که در بخشهای پذیرش - نمونه گیری - مشاوره - تفکیک و جداسازی - هماتولوژی- سرولوژی و ایمونولوژی - هورمون - بیوشیمی- میکروبشناسی و ادرار و انگل - انالیز اسپرم- پاتولوژی / سیتولوژی و ملکلولی و PCR مشغول به فعالیت می باشند. سوپروایزر این آزمایشگاه آقای فرشاد فرج اللهی با سالها سابقه سوپروایزری بیمارستان هستند. تجهیزات آزمایشگاه مرتب در حال بروز شدن است و از تجهیزات معتبر و جدید استفاده می نماید. با بروز پاندمی کرونا در سال98 بخش ملکولی با بهترین امکانات روز دنیا راه اندازی شد و نمونه گیری آن چه در منزل و چه با سیستم استاندارد در آزمایشگاه راه اندازی شد. از سال 1400 بخش پاتولوژِی این آزمایشگاه پروسس کردن کامل نمونه ها رو در محل ازمایشگاه به منظور تسریع در پاسخ دهی بیماران تحت عمل جراحی برای اولین بار درمسجد سلیمان راه اندازی کرد. کنترل کیفی آزمایشات با امکانات موجود در حد اعلی تحت نظارت مسیول فنی انجام .این آزمایشگاه امکان نمونه گیری در منزل را نیز دارا میباشد.

بخش هایی از سایت

ارتباط با ما

آزمایشگاه پاتوبیولوژی مهر