نگاهی به آزمایشات قبل از ازدواج

نگاهی به آزمایشات قبل از ازدواج

نگاهی به آزمایشات قبل از ازدواج

خوب است بدانید شما پیش از ازدواج باید حتما چندین آزمایش مهم را بدهید تا اگر به مشکلی مبتلا بودید سریع تر مشکلات تشخیص داده شوند. به یاد داشته باشید آینده شما و فرزندانتان به جواب  آزمایشات وابسته می باشد. در بیشتر مواقع مشکلات حل می شوند. آزمایشات قبل از ازدواج فقط از دو طریق انجام می شوند: ادرار و خون. ما در این مقاله قصد داریم آزمایشات قبل از ازدواج را مورد بررسی قرار دهیم، پس با ما همراه باشید.  

                                                                                                                                                     
آشنایی با آزمایشات قبل از ازدواج 
توجه داشته باشید بعضی از آزمایشات قبل از ازدواج اجباری می باشد، اما بعضی از این آزمایشات به درخواست طرفین صورت می گیرد. آزمایشات قبل از ازدواج شامل موارد زیر می باشند:
    آزمایش هپاتیت و ایدز با توجه به درخواست یکی از زوجین
    آزمایش سیفلیس
    آزمایش عدم اعتیاد
    آزمایش CBC برای بررسی نمودن تالاسمی 

 

نگاهی به آزمایشات قبل از ازدواج

 

آشنایی با آزمایش عدم اعتیاد 
لازم به ذکر است بدانید یکی از آزمایشات قبل از ازدواج، آزمایش عدم اعتیاد می باشد. این آزمایش با ادرار مشخص می شود و عدم اعتیاد شخص را به طور دقیق مشخص می کند. اگر فردی از داروهای کدئین دار و قرص استفاده کند احتمال دارد بر نتیجه آزمایش تاثیر زیادی بگذارد. به همین خاطر باید حتما با پزشک مشورت شود یا دز داروها مشخص شود و یا تا زمان مشخصی فرد از مصرف داروها پرهیز نماید. توجه داشته باشید آزمایش ادرار می بایست با نظارت مستقیم نگهبان و یا دوربین انجام شود. امکان دارد شخص از یک نمونه دیگر استفاده نماید یا تقلبی در آزمایش انجام پذیرد. برای بررسی نمودن اعتیاد به سیگار از فرد تست نیکوتین می گیرند. پس از آن به طور دقیق مشخص می شود که آیا فرد به سیگار اعتیاد دارد یا خیر.


مصرف مواد مخدر می تواند تا حد بسیار بالایی در فرزندآوری مشکل ایجاد نماید. لازم به ذکر است بدانید اگر مادر در زمان بارداری هروئین و نیکوتین مصرف نماید، این مواد می تواند از راه جفت به جنین نیز برسد. پس از آن تاثیر زیان آوری برای جنین به دنبال خواهد داشت. 


از آزمایش سیفلیس چه می دانید؟
بهتر است بدانید از آزمایشات قبل از ازدواج می توان به آزمایش سیفلیس اشاره نمود. سیفلیس یک نوع بیماری مقاربتی می باشد که به دلیل باکتری ترپونماپالیدوم در شخص ایجاد می شود. این بیماری می تواند از راه تماس مستقیم شخص به شخص منتقل شود و بسیار زود سرایت می کند. سیفلیس در مراحل اولیه زخم ناحیه تناسلی ایجاد می کند. پس از آن بیمار با درد قلبی و مشکلات مغزی روبرو می شود. این آزمایش را مردان نیز می توانند انجام دهند و برای خانم ها نیز به درخواست خود شخص قابل انجام می باشد.


آزمایش خون
به یاد داشته باشید آزمایش خون جزو آزمایشات قبل از ازدواج می باشد و بسیار مهم تلقی می شود. در این آزمایش تعداد گلبول های سفید، گلبول های قرمز، هموگلوبین و پلاکت ها به طور دقیق مشخص می شود. علاوه بر این RH به طور دقیق نیز مشخص می شود. با این آزمایش مشخص می شود که آیا مرد درگیر کم خونی یا تالاسمی ماژور یا مینور می باشد یا خیر؟ در تالاسمی هموگلوبین به صورت کامل شکل نمی گیرد، پس از آن اکسیژن رسانی به درون بافت ها به طور کامل مختل می شود. تالاسمی می تواند از بدو تولد تا پایان عمر با فرد بماند. به یاد داشته باشید تالاسمی به دو بخش تقسیم می شود: آلفا و بتا. 

 

تالاسمی مینور

 

اگر یکی از زوجین درگیر تالاسمی مینور باشد، برای ازدواج آنها مشکلی ایجاد نمی شود. تنها احتمال دارد فرزندانی با تالاسمی مینور داشته باشند. به یاد داشته باشید اگر هر کدام یک از زوجین درگیر این نوع تالاسمی باشند، 25 درصد فرزند آنها سالم می باشد و 25 درصد درگیر تالاسمی ماژور می شود. 50 درصد نیز امکان دارد یکی از فرزند آنها مینور باشد.

نظرات

هیچ موردی یافت نشد

نظر خود را بنویسید

شما می توانید دیدگاه خود را در این بخش با ما در میان بگذارید.

footer footer

آزمایشگاه پاتوبیولوژی مهر

این آزمایشگاه در سال ۱۳۷۰ بعنوان اولین آزمایشگاه تشخیص طبی در مسجد سلیمان توسط خانم دکتر حشمت عصاره افتتاح شد و در سال ۱۳۸۶ دکتر نسرین صمدی دارای بورد تخصصی پاتولوژی از دانشگاه تهران مدیریت آنرا به عهده گرفتند . مسئول فنی آن ا کنون سرکار خانم دکتر وداد میباشند. این آزمایشگاه دارای پرسنل دقیق و کارکشته میباشد. که در بخشهای پذیرش - نمونه گیری - مشاوره - تفکیک و جداسازی - هماتولوژی- سرولوژی و ایمونولوژی - هورمون - بیوشیمی- میکروبشناسی و ادرار و انگل - انالیز اسپرم- پاتولوژی / سیتولوژی و ملکلولی و PCR مشغول به فعالیت می باشند. سوپروایزر این آزمایشگاه آقای فرشاد فرج اللهی با سالها سابقه سوپروایزری بیمارستان هستند. تجهیزات آزمایشگاه مرتب در حال بروز شدن است و از تجهیزات معتبر و جدید استفاده می نماید. با بروز پاندمی کرونا در سال98 بخش ملکولی با بهترین امکانات روز دنیا راه اندازی شد و نمونه گیری آن چه در منزل و چه با سیستم استاندارد در آزمایشگاه راه اندازی شد. از سال 1400 بخش پاتولوژِی این آزمایشگاه پروسس کردن کامل نمونه ها رو در محل ازمایشگاه به منظور تسریع در پاسخ دهی بیماران تحت عمل جراحی برای اولین بار درمسجد سلیمان راه اندازی کرد. کنترل کیفی آزمایشات با امکانات موجود در حد اعلی تحت نظارت مسیول فنی انجام .این آزمایشگاه امکان نمونه گیری در منزل را نیز دارا میباشد.

بخش هایی از سایت

ارتباط با ما

آزمایشگاه پاتوبیولوژی مهر